8 Pemulihan Asli untuk Batu Buah-buahan yang Benar-benar Berfungsi



Mempengaruhi kira-kira 10% penduduk dunia dan yang paling biasa pada lelaki di antara usia 30 dan 40, batu ginjal adalah isu yang menyakitkan dan seringkali berulang yang dapat berlangsung selama berminggu-minggu pada suatu waktu. Batu terbentuk apabila tahap kalsium, natrium, asid urik yang tinggi (bahan yang sama menyebabkan penyebab gout), atau bahan pembentuk kristal yang lain membina air kencing ke tahap yang tidak dapat disingkirkan oleh tubuh. Bahan-bahan ini berkumpul dan ikatan kimia antara satu sama lain membentuk batu di dalam organ. Sesetengah batu ginjal sangat kecil dan boleh dikeluarkan dalam air kencing dengan gejala yang minimum atau tidak. Lain-lain boleh tumbuh agak besar dan akhirnya menjadi tersusun dalam pembukaan uretra - tiub yang membolehkan urin melalu dari setiap buah pinggang ke pundi kencing. Pada masa ini, batu-batu menyebabkan kesakitan, sering menggesa kencing, mual, muntah, dan berpeluh berlebihan di antara perkara-perkara lain.

Sekiranya anda salah satu daripada 10% yang tidak berpengalaman yang telah mengalami batu ginjal, atau jika seseorang dalam keluarga anda telah mendapatnya pada masa lalu (batu ginjal adalah keturunan), anda mungkin mahu membaca untuk mengetahui lapan teratas ubat semulajadi untuk buah pinggang batu yang akan membantu menghalang, mengurangkan ketidakselesaan, dan memecahkan batu-batu kecil yang buruk ini sebelum menjadi masalah besar.

1. Penghidratan.
Walau bagaimanapun, adalah idea yang baik untuk minum banyak air (gunakan kalkulator ini untuk mencari keperluan harian anda.) Walau bagaimanapun, apabila anda mempunyai batu ginjal atau jika anda berfikir bahawa anda mungkin terdedah kepada mereka, sangat penting untuk memastikan cecair yang mencukupi berjalan melalui sistem untuk membuang mineral dan bahan lain yang menyebabkan batu terbentuk. Jika anda tidak mempunyai masa (atau kesabaran) untuk mengukur dan menjejaki pengambilan air harian anda, cukup ingat peraturan umum ini: Air kencing yang lebih gelap adalah lebih banyak air yang anda perlukan. Apabila air kencing anda keluar dengan jelas atau dekat, anda tahu anda cukup minum.

2. Cuka Cider Apple.
Cuka cider epalIa di "Senarai 10 Bahan Semulajadi" untuk tujuan yang baik. Apple Cider Vinegar adalah ubat yang berkesan untuk senarai penyakit yang panjang, termasuk batu karang. Bukan sahaja ACV dapat membantu memecahkan dan mengeluarkan batu, penggunaan biasa sekitar 2 sudu sehari boleh membantu mencegah kejadian masa depan. Cuba epal cuka epal cider pada perkara pertama pada waktu pagi, sekali lagi pada tengah hari, dan kali ketiga pada petang untuk meraih faedah kesihatan ubat semulajadi yang luar biasa ini dan menghilangkan batu buah pinggang anda pada masa yang sama. Cukup adunan 2 sudu makan Organik Raw Organik yang tidak diserap (kegemaran saya sejauh ini adalah Bragg ini) dengan pemanis semulajadi seperti madu atau serbuk Stevia dan kira-kira 4 auns air.

3. Lemon Juice + Minyak Zaitun.
Walaupun kaedah ini mungkin tidak sesuai untuk orang yang mempunyai batu yang lebih besar, mereka yang mempunyai batu ginjal yang lebih kecil boleh mencuba ramuan jus lemon dan minyak zaitun untuk membantu memecahkannya dan menyingkirkannya. Campurkan ¼ cawan setiap jus lemon dan minyak zaitun, minum, dan ikut serta dengan sekurang-kurangnya 8 auns air. Pastikan anda hanya menggunakan bahan-bahan berkualiti tinggi supaya anda tidak sengaja memperkenalkan sesuatu ke dalam badan anda (seperti sukrosa atau sirap jagung fruktosa tinggi) yang akan memburukkan keadaan.

4. Juice delima.
Kajian A 2008 menyimpulkan bahawa jus delima menghalang pembentukan beberapa jenis batu ginjal. Jika anda menganggap anda berisiko untuk batu ginjal, nikmati jus delima atau dua jus delima setiap hari. Bukan sahaja buah pinggang anda terima kasih, buah delima juga penuh dengan antioksidan yang melindungi tubuh daripada merosakkan radikal bebas. Apa yang tidak perlu dicintai?

Cubalah untuk diri sendiri. Adalah lebih baik untuk menjadikannya sebagai kesegaran, tetapi jika anda tidak mempunyai masa atau kecenderungan, anda juga boleh membelinya siap dibuat. Saya cadangkan Lakewood Organic Pomegranate Juice untuk rasa dan kesucian. Anda boleh menempah dengan kes itu (kira-kira bekalan 2 minggu) dari halaman ini di Amazon.

5. Teh Nettle Leaf.
Menyengat teh nettleWhile Stinging Nettle yang paling biasa digunakan untuk sokongan bersama dan untuk melegakan gejala alahan musiman, ia juga merupakan diuretik yang kuat dengan sifat-sifat anti-bakteria. Minum dua hingga tiga cawan teh daun jelatang setiap hari akan berfungsi keajaiban untuk menyiram mineral dan toksin keluar dari buah pinggang, menghentikan pertumbuhan batu-batu yang sedia ada, dan menghalang pembentukan yang baru, sekaligus membantu mencegah jangkitan saluran kencing - lain yang diketahui menyebabkan batu ginjal.

Cubalah Teh Daun Nettle Organik ini oleh Obat Tradisional.

6. Protein Sayur.
Fakta terkenal bahawa penggunaan lebih banyak protein haiwan boleh menyebabkan batu ginjal. Jika anda terdedah kepada keadaan ini, pertimbangkan untuk menggantikan beberapa (tidak semestinya semua) daging dalam diet anda dengan sumber protein sayuran. Walaupun ramai orang mungkin mengerang pada idea memberikan daging, daging babi, telur, ikan, dan sebagainya - kesakitan yang menyakitkan untuk melewati batu ginjal selepas batu ginjal mungkin cukup insentif.

Comments

Popular posts from this blog

9 Remedies Home Berkesan Untuk Menghentikan Pendarahan Hidung

8 Cara Mudah untuk Detox Your Body