9 Tabiat Buruk yang Membuat Anda Lemak



Apabila anda bekerja berjam-jam di komputer, berjalan dari satu perniagaan makan tengah hari ke tempat tanpa henti seterusnya dan perjalanan, diet dan matlamat kecergasan anda kadang-kadang tergelincir dengan cara yang anda tidak fikirkan. Dengan berlari dari satu acara ke tempat lain dan mempunyai hari yang penuh dengan mesyuarat, anda mungkin tidak sengaja merosakkan kesihatan anda dan mengekalkan berat badan tambahan. Berikut adalah 9 cara anda mungkin menyalahgunakan diri anda tanpa menyedarinya.

Kebiasaan Buruk # 1: Makan Makanan Lemak Rendah.
Makanan yang dilabelkan rendah lemak atau bebas lemak boleh menjimatkan beberapa kalori, tetapi mereka melakukan ini dengan menggantikan lemak dengan gula dan bahan kimia lain yang BAIK daripada lemak. Mereka mencerna dengan lebih cepat, meninggalkan anda dengan kemalangan gula dan meninggalkan anda merasa lapar lebih cepat. Pendekatan terbaik adalah dengan makan dengan pemakanan dalam minda. Ingat: Donat rendah lemak masih menjadi donat!

Kebiasaan Buruk # 2: Melepaskan Makanan.
Katakanlah dengan saya: MAKAN MENGISI MAKAN ANDA FAT dan merupakan salah satu perkara yang paling boleh anda lakukan untuk tubuh dan minda anda. Metabolisme anda melambatkan, dan anda lebih mungkin makan terlalu banyak pada waktu siang. Jurnal Epidemiologi Amerika mendapati bahawa orang yang memotong sarapan adalah 4.5 kali ganda lebih mungkin menjadi gemuk. Meningkatkan metabolisme anda dengan memakan sedikit makanan berkhasiat sepanjang hari - untuk sarapan pagi, 1 cangkir yogurt & beri Yunani adalah pilihan yang cepat dan berkhasiat. Jika anda sedang dalam perjalanan, makanan ringan pada beberapa pistachios atau edamame. Ini akan membuatkan anda kenyang dan kenyang selama kira-kira 200 kalori.

Kebiasaan Buruk # 3: Makan Terlalu Cepat.
Saya pasti mangsa ini. Saya tidak dapat memberitahu anda berapa kali saya pergi untuk sushi pada 8 dan selesai dengan 8:05! Saya terpaksa berlatih diri saya dari kebiasaan ini. Satu kajian dari University of Rhode Island mendapati bahawa mereka yang makan perlahan makan 1/3 kurang daripada mereka yang makan cepat. Perut anda mengambil masa 20 minit untuk memberitahu otak anda bahawa anda penuh. Setiap hidangan sepatutnya membawa anda sekurang-kurangnya 20 minit untuk selesai. Cuba dan mengunyah makanan anda 20 kali dalam setiap gigitan dan lajukan diri anda.

Kebiasaan Buruk # 4: Menonton TV semasa anda makan.
Apabila anda menonton televisyen, anda tidak sepenuhnya menumpukan kepada apa-apa yang anda lakukan, dan ini termasuk makan. Penyelidik di University of Birmingham mendapati bahawa orang yang terganggu ketika makan makan makan lebih banyak makanan ringan daripada mereka yang memberi perhatian - kebanyakan tidak ingat apa yang mereka makan !! Statistik juga menunjukkan anda makan 5-10 kali lebih banyak apabila anda makan sambil menonton TV. Jika anda akan menghidangkan snek semasa menonton televisyen, snek pada potong sayuran atau bahagian 2 cawan popcorn pop udara dan jangan isi semula. Buah beku juga hebat; ia mengambil masa kira-kira 20 minit untuk makan secawan.

Kebiasaan Buruk # 5: Mengambil Gigitan Besar.
Saya melakukan ini dan ia berfungsi: potong makanan anda menjadi kepingan yang lebih kecil, gunakan garpu kecil atau sudu. Anda meningkatkan keseronokan dan mengambil masa lebih lama untuk makan, yang meningkatkan kepuasan anda. American Journal of Nutrition Clinical mendapati bahawa orang yang mengambil gigitan besar makanan mengkonsumsi 52% lebih banyak kalori dalam satu duduk daripada mereka yang mengambil gigitan kecil dan mengunyah lebih lama!

Kebiasaan Buruk # 6: Mempunyai Kawan Berat Badan.
Sekiranya rakan atau pasangan anda makan terlalu banyak 57% lebih mungkin makan terlalu banyak, menurut penyelidikan dari New England Journal of Medicine. Saya TIDAK mencadangkan anda memotong hubungan dengan rakan-rakan anda yang berlebihan berat badan! Daripada keluar makan, merancang aktiviti sosial. Anda akan lebih seronok bersama dan membakar kalori daripada membungkusnya.

Kebiasaan Buruk # 7: Mengelakkan Skala.
Kebertanggungjawaban adalah salah satu perkara terbaik yang boleh anda lakukan untuk tubuh anda, dan skala akan membantu membuat anda terus berjalan. Melangkah ke skala setiap hari yang lain memastikan matlamat dan pencapaian anda segar dalam fikiran anda. Cara lain untuk kekal bertanggungjawab? Aplikasi telefon pintar yang boleh membantu anda menjejaki program diet anda, seperti Lose It, dan menjejaki kalori anda yang dibakar dengan pemantau kadar denyutan jantung seperti FT4 Polar, atau pedometer yang menghitung jumlah langkah yang anda jalankan.

Kebiasaan Buruk # 8: Makan "Makanan Pengisi" di Restoran.
Makanan pengisi boleh menjadi apa-apa dari roti bakar percuma yang mereka letakkan di atas meja, hingga paun kentang mashed yang datang dengan payudara ayam tanpa kulit anda. Inilah perkara itu, "Item pengisi" itu sangat murah dan ia menyamar sama ada nilai ditambah pada mulanya atau hidangan murah hati. Kenyataannya, itu bukan! Perkara-perkara ini boleh menambah 500 kalori tambahan untuk makan anda tanpa berkedip. Tanya pelayan anda jika anda boleh memotong sayur-sayuran bukannya roti dan salad sampingan daripada kentang atau beras. Percayalah; pinggang anda akan terima kasih!

Kebiasaan Buruk # 9: Tidak Mencari Nasihat Kesihatan & Kebugaran.
Dengan anda membaca artikel ini anda akan ke arah yang betul. Membaca mengenai senaman dan diet menjadikan anda lebih cenderung untuk meningkatkan latihan dan diet anda. Penyelidik di Kanada menghantar nasihat diet dan senaman kepada lebih daripada 1,000 orang. Mereka yang membaca nasihat mula makan lebih baik dan bekerja lebih banyak latihan dalam kehidupan seharian mereka.

Comments

Popular posts from this blog

9 Remedies Home Berkesan Untuk Menghentikan Pendarahan Hidung

8 Cara Mudah untuk Detox Your Body

8 Pemulihan Asli untuk Batu Buah-buahan yang Benar-benar Berfungsi