8 Cara Mudah untuk Detox Your Body



Tiada pengunduran atau spa. Cara mudah untuk memulihara ini akan membantu anda berasa lebih sihat!

Potong Pengambilan Gula Anda.
Detox bermusim adalah cara yang berkesan untuk membersihkan tubuh anda dari toksin, yang juga akan mempercepat metabolisme anda dan meningkatkan kesihatan anda secara keseluruhan. Mulakan dengan mengurangkan jumlah gula yang anda makan, kata Matt Dower, pengarah spa di Mirbeau Inn & Spa di Skaneateles, NY. Dan itu termasuk madu, molase, dan pemanis tiruan.

"Jika anda makan lebih banyak gula, anda meminta badan anda untuk lebih banyak insulin, memaksa pankreas anda dan memakai diri sendiri," katanya. "Dalam jangka masa panjang, tabiat jenis ini boleh menyebabkan anda menjadi pesakit kronik, diabetes, mengembangkan kanser, dan mengemas berat badan berlebihan."

Mulakan dengan Air.
Dower juga mencadangkan anda minum segelas air yang tinggi dengan jus separuh daripada lemon pada waktu pagi. "Lemon membantu menghidrat semula sistem dan menggalakkan pencernaan, yang akan membantu aliran keluar sisa tubuh anda," katanya.

Menggerakkan badan anda.
Latihan yang kerap menggalakkan peredaran dalam sistem darah dan limfa, kata Dower. Melakukannya juga akan meningkatkan penghadaman, mengurangkan ketegangan, melumurkan sendi, dan menguatkan badan anda. Ini fakta yang terbukti. "Orang yang senaman secara kerap mempunyai jumlah toksin yang jauh lebih rendah dalam sistem mereka," katanya.

Minum Banyak Teh.
"Bukan sahaja teh penuh dengan antioksidan, ia menghidratkan anda (terutama jika ia adalah herba) dan mengisi anda," kata Ashley Karr, psikologi penyelidik dan jurulatih kesihatan. "Ini bermakna anda mungkin kurang makan atau makan perkara-perkara yang salah!" Perlu diingat, kafein dalam teh berbeza daripada kafein dalam kopi-ia lebih lembut pada sistem anda. Ia juga akan memberikan anda pick-me-up tolak jitters.

Makan Organik.
Chad Sarno, chef penyelidikan dan pembangunan untuk Makanan Whole Foods Start Here Inisiatif mencadangkan anda menyusun semula diet anda tahun ini. "Pelbagai buah-buahan dan sayur-sayuran yang berwarna-warni harus menjadi tumpuan utama diet anda, bersama dengan biji-bijian, kacang-kacangan dan kekacang, dan kacang-kacangan kecil dan biji-bijian," katanya.

Anda harus makan makanan tumbuhan secara keseluruhan kerana makanan yang diproses kekurangan nutrien yang diperlukan oleh tubuh anda. Sayuran hijau gelap, misalnya, penuh dengan mikronutrien dan sangat rendah kalori, jadi anda boleh makan banyak dari mereka.

Pertempuran Pencemar Alam Sekitar.
Jangan lupa bahawa pencemaran dan alergen adalah di sekeliling anda. Mereka berada di udara dan boleh mencetuskan gejala alahan (seperti mata yucky, bengkak, mata merah). Dr. Travis Stork, tuan rumah rancangan ceramah siang hari. Doktor menasihatkan anda mengepam laluan hidung anda secara teratur dengan Neti Pot. Melakukannya boleh menghilangkan kesan sampingan pencemaran udara dan membawa kepada pernafasan yang lebih baik secara semula jadi. Jika anda menggunakan Neti Pot sebelum tidur, lebih baik-ia akan meningkatkan tidur anda.

Berkelip di dalam Sauna.
Forbes Riley, pencipta produk kecergasan SpinGym yang mungkin juga mengingatkan bersama pemaju infomercial Jack LaLanne, adalah peminat besar yang menyegarkan. Ia adalah bagaimana dia kehilangan berat badan kehamilannya pada usia 42 tahun selepas melahirkan anak kembar. Dia mencadangkan anda menggunakan sauna secara berkala. "Tidak ada yang lebih detoxing daripada berkeringat," katanya.

Mengelupas.
"Menyikat kulit dan urutan minyak akan membantu mengatasi racun dari kulit anda dan peredaran semula," kata Christina Chodos, seorang kaunselor kesihatan dan pendidik dari Chicago, IL.

Comments

Popular posts from this blog

9 Remedies Home Berkesan Untuk Menghentikan Pendarahan Hidung

8 Pemulihan Asli untuk Batu Buah-buahan yang Benar-benar Berfungsi