8 Cara Mudah Untuk Menghilangkan Keriput Di Wajah Secara Naturally



Creases tidak baik untuk dilihat, sama ada di pakaian anda atau di muka anda! Permulaan kedutan, mungkin satu perkara yang tidak pernah ingin dilihat. Kedutan adalah akibat kekurangan kelembapan dan keanjalan kulit. Ini berlaku terutamanya disebabkan oleh penuaan tetapi beberapa faktor persekitaran juga mempunyai peranan untuk dimainkan. Pendedahan matahari, pencemaran, merokok atau kekurangan pemakanan adalah beberapa faktor yang bertanggungjawab untuk lipatan di wajah anda. Kemungkinan adalah anda ingin membeli kosmetik dan anti-kedutan, krim anti-penuaan untuk menghilangkannya. Sekarang harga harga pada krim tersebut cukup baik untuk memberi anda tekanan, jangan lupa bahan kimia berbahaya yang hadir dalam kosmetik semacam itu yang dapat membuat keadaan menjadi lebih buruk. Bagaimana jika kami memberitahu anda bahawa anda boleh mengurangkan pelembab tersebut dengan bantuan remedi rumah mudah?

Untuk memulakan, anda perlu berpegang kepada diet yang sihat untuk membuat kekurangan nutrisi jika ada. Selepas ini, anda boleh mencuba remedi rumah mudah ini untuk menghilangkan kedutan. Tengoklah.

1. Telur putih.
Telur boleh melakukan keajaiban untuk kesihatan keseluruhan anda. Untuk kulit anda, putih telur boleh menjadi ubat semulajadi untuk kedutan. Apa yang perlu anda lakukan ialah cabut beberapa putih telur dalam mangkuk dan sapukan pada kulit anda secara langsung. Urut cahaya dan biarkan ia duduk selama 15 minit. Anda juga boleh meninggalkannya tanpa apa-apa gangguan dan menunggu ia kering. Kemudian basuh dengan air suam. Protein, vitamin B, dan E akan menyembuhkan garis-garis halus secara semulajadi.

2. Minyak zaitun.
Minyak zaitun adalah ubat rumah yang semula jadi dan berkesan untuk kedutan. Apa yang perlu anda lakukan adalah mengurut beberapa titisan minyak pada kulit anda sebelum tidur. Sekarang bersihkan dengan tuala. Anda akan bangun dengan kulit lembut dan lembut.

3. Jus lemon.
Buah kaya vitamin C ini boleh menjadi cara terbaik untuk merawat kedut secara semulajadi. Hanya potong sedikit lemon dan jus jus ke dalam garis halus anda dan urut semuanya. Ciri-ciri asid lemon akan membantu kulit anda kelihatan cerah dan akan mengurangkan kedutan juga. Ingatlah bahagian-bahagiannya, lemon yang berlebihan boleh membahayakan kulit anda.

4. Aloe vera.
Aloe vera kaya dengan asid malik yang meningkatkan keanjalan kulit. Apa yang anda perlu lakukan ialah mengambil beberapa gel dari cuti dan memohon pada kulit anda kerana ia adalah. Tunggu selama 15 minit atau sehingga ia kering dan kemudian basuh. Anda juga boleh menggabungkan gel dengan beberapa vitamin E minyak dan memohon pada muka anda untuk kesan yang sama.

5. Pisang.
Apabila kita merujuk kepada diet yang sihat, lebih banyak daripada sekadar makan makanan berkhasiat ini. Anda boleh menggunakan makanan ini untuk aplikasi topikal juga. Pisang juga boleh digunakan untuk tujuan ini. Sifat pemakanannya melawan punca keriput. Mash dua pisang dan buat pasta. Sekarang sapukan pada wajah anda dan biarkan selama setengah jam dan kemudian basuh. Anda juga boleh mencampurkannya dengan beberapa alpukat dan madu untuk kesan yang sama.

6. Lobak.
Wortel kaya dengan vitamin A yang mempromosikan pengeluaran kolagen, dengan demikian mengekalkan kulit licin dan berkerut. Untuk ini, anda boleh memohon tampalan lobak merah pada wajah anda setiap hari. Hanya rebus beberapa lobak merah dan aduk menjadi pasta dengan beberapa madu. Sapukan pada wajah anda, berehat selama setengah jam dan kemudian basuh. Anda juga boleh memakannya mentah.

7. Nanas.
Nanas mempunyai enzim yang menawarkan banyak manfaat untuk kulit anda. Enzim-enzim ini meningkatkan keanjalan kulit, kelembapan dan menghilangkan kulit mati juga. Ia kaya dengan serat, antioksidan dan ia juga meningkatkan kesihatan kulit. Apa yang perlu anda lakukan adalah menggosokkan beberapa nanas daging pada kulit anda secara langsung dan biarkan selama 20 minit. Sebaik sahaja ia kering, basuh dengan air sejuk.

8. Minum air.
Salah satu cara paling mudah untuk menjaga kerutan kulit anda adalah dengan meminum banyak air. Ia adalah cara terbaik untuk mengekalkan kulit terhidrat dan mengekalkan kelembapan juga. Minum dua liter air setiap hari untuk memastikan kulit anda bebas berkerut.

Comments

Popular posts from this blog

9 Remedies Home Berkesan Untuk Menghentikan Pendarahan Hidung

8 Cara Mudah untuk Detox Your Body

8 Pemulihan Asli untuk Batu Buah-buahan yang Benar-benar Berfungsi